6: Speelse toepassing in 5vs5 (100')

De leerlingen kunnen de basisbasketbaltechnieken die ze hebben geleerd toepassen in 5-tegen-5-situaties.

Benodigd materiaal:

Opwarming (~10')

Passeer vierkant

  • 8 studenten vormen elk een vierkant (gemarkeerd met kegels); elke groep van 8 heeft een bal
  • De bal wordt met de klok mee naar de teamgenoot gepast
  • Na een pass gaat de passer tegen de klok in naar de volgende groep en stelt zich achterin op.
  • Doel: Passes tellen en geen bal op de grond of goed rennen

  • Wat was belangrijk aan de opdracht?
  • Na een pas is elke student verplaatst – belangrijk voor het 5 tegen 5 spel
  • Leg de regels uit voor het 5 tegen 5 spel (sterrenstap, reisregels)

5 tegen 5 op het basketbalveld

  • Twee teams spelen elk op het basketbalveld in een reguliere 2 tegen 5
  • Wat zijn de problemen bij het spelen van 5 tegen 5?
  • Antwoorden: alles op één plek, te weinig beweging op het veld,
  • Oplossingen: Verduidelijk de formatie en verdeling op het veld (3 spelers buiten de 3-puntslijn, 2 spelers dicht bij de basket)
  • Verduidelijk de verdeling op het veld

5 tegen 5 op het volledige veld als toernooiformaat

  • Toepassing van bovenstaande aspecten en regels in 5 vs 5
  • Afhankelijk van het aantal teams spelen de teams tegen elkaar

5 tegen 5 op het volledige veld als toernooiformaat

  • Toepassing van bovenstaande aspecten en regels in 5 vs 5
  • Afhankelijk van het aantal teams spelen de teams tegen elkaar

3vs3vs3

  • Drie teams van elk drie spelers worden verdeeld over een veld.
  • Eén team begint in het midden.
  • Het team in het midden kiest een basket (dus een ander team) en gaat daar in een 3 tegen 3 situatie de aanval in.
  • Zodra het balbezit verandert (succesvol scoren of balverlies), valt het team dat tot dat moment verdedigde de andere basket van het derde team aan.
  • Elk team telt de gescoorde punten
  • Einde: Wanneer een team 4 punten heeft gescoord
  • Variatie: Maximale score verhogen/verlagen; Als een team een ​​basket scoort, mag het team doorgaan met aanvallen (naar de andere basket).

  • Wat hebben jullie als team gedaan om punten te scoren?
  • Identificeer en registreer uitdagingen en kansen

Mijn account